Bodrum'da Tatil Yapmak

19.07.2022 / Deneme / Seyahat

Arkadaşlarımla gittiğimiz Bodrum tatilimizde neler yaşadık neler.. Bu maceramızı tüm ayrıntıları ile sizlere aktarmak isterim.

İstanbul’dan 21.00 saatlerinde yola çıktık. İlk gün sabah saatlerinde Bodrum’a giriş yaptık. Otel girişimiz 12’dan sonra olduğu için sabah kahvaltımızı dışarıda yaptık. Sonrasında bir halk plajı bulup denize girdik. Biraz etrafta dolanıp ardından otelimize gittik.

Otele giriş yaptıktan sonra ilk günümüzü otelde geçirdik. Havuzumuza girdik, yemek yedik ve tabii ki keşfe çıktık. Deniz kenarında yürüdük ve otel de neler yapabiliriz ona baktık. Yorgunluğumuzu da hesaba katarak bir güzel dinlendik.

Otelde her akşam organizasyon oluyordu. Bu organizasyon kapsamında birkaç kez kulübe gittik. Bodrum eğlence mekanları bahsedildiği kadar da güzel değilmiş. Biz de kendi organizasyonlarımızı yapmaya karar verdik. Etrafta yakın olan yerleri gezmek için planlar yaptık. Bodrum’da gezilecek yerler listemizde ilk sırayı Bodrum Kalesi’ne verdik.

Bodrum Kalesi Gezisi

Gündüz havuz da ve denizde güzelce vakit geçirdikten sonra akşam 21.00 civarında kaleye gittik. Kaleye girmesek de çevresini güzelce gezdik. Eğer yolunuz Bodrum’a düşerse mutlaka bir gününüzü kale çevresine ayırın. Üstelik 22.00’a kadar bilet satışı yapılırken 23.00’a kadar da ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca kale etrafında gezerken Bodrum’dan alınacak hediyelik eşyalar bulabilirsiniz.

Bodrum’a yakın gezilecek yerler diye araştırdığımızda çok güzel yerlere rastladık. Turgutreis’te bulunan otelimizden en yakın gezilecek yer 2.30 dakika sürüyordu. Bu da bizim için büyük bir dezavantaj olmuştu. Fakat otelde kalıp bir süre sonra sıkılacağımıza her yeri gezmeyi tercih eden bir gruba sahip olmam da benim büyük bir avantajım oldu.

bodrumda tatil yapmak akyaka

Akyaka Gezisi

Bodrum tatilimiz, Akyaka’yı ziyaret etmeyle devam etti. Akyaka’ya giderseniz nehir etrafında tekne turu yapabilirsiniz. Size tavsiyem hiç bu tura yeltenmeyin. Koylarda hem yüzebileceğiniz hem de güzel bir aktivite yapabileceğiniz turlar mevcut. Bu turlara yönelirseniz sizin için daha güzel olur.

Nehir turu 30 TL iken koy turuna 60 TL verdik. Nehir turu yarım saat sürerken koy turu bir saat sürüyordu. Aslında ücret olarak aynı.. Koy turu yapıp orada yüzdükten hemen sonra nehri yürüyerek gezmeye karar verdik. İyi ki de yürüyerek gezmişiz. Çünkü canımız nerde isterse orada nehre girdik ve bir güzel serinledik.

bodrumda tatil yapmak geyik kanyonu

Geyik Kanyonu Gezisi

Tatilimizin başka bir gününde Geyik Kanyonu’nu ziyaret etmeye karar verdik. Kanyon, hayal ettiğimiz gibi çıkmadı. 2017 yılında meydana gelen deprem sonrasında kanyonda büyük tahribat meydana gelmiş. Burada gezimiz o yüzden oldukça kısa sürdü.

Yuvarlakçay Gezisi

Yönümüzü hemen çevresinde bulunan Yuvarlakçay’a çevirdik. Burada yer alan bir restoranda yemek yedik. Restoran öevresinde doğal kaynak suyundan bir havuz oluşmuştu. Suyun sıcaklığı sadece 2 dereceydi. Yine de yüzmek için muhteşem bir suydu. Tertemiz doğal suda yüzmek gerçekten çok eğlenceliydi.

bodrumda tatil yapmak dalış

Dalış Etkinliği

Bodrum’a gidip de dalış yapmadan olmazdı. Arkadaşlarım daha önceden bir kere dalış yaptıkları için tecrübeli olsalar da benim için ilk olacaktı. Heyecanlıydım.. Ama asla pes etmedim.

Dalış için Paçoz Bay’a gittik. Dalış için gelen kişileri 3 ayrı gruba böldüler. Biz ikinci grupta yer aldık. Bizden önce denize giren ilk grupta bir adam dalış esnasında korktuğu için tekneye geri çıktı.

Yarım saatlik dalış süreleri olduğu için de biz denizde normal yüzmeye başladık. Buz gibiydi.. Ama hem temizliği olsun hem de bizden başka kimsenin olmamasından dolayı o kadar eğlenceliydi k anlatamam..

Nihayet dalış sırası bize geldi. Teknede bulunan görevli beni bir güzel hazırladı. Tüpü kontrol etti ve denize bıraktı. Deniz de bir dalgıç hazırda bekliyordu. Her kişi için bir dalgıç görevlendirilmişti. Bana birkaç tüyo verdikten sonra 6 metrelik dalış başladı. Belki de tatilimin en unutulmaz anıydı diyebilirim. Denizin dibinde balıklar ile birlikte yüzmek.. Hayali bile çok güzel.

bodrumda tatil yapmak tekne turu

Tekne Turu

Ülkemizin en güzel tatil beldelerinden olan Bodrum, aynı zamanda koylarıyla da meşhurdur. Bu sebepten dolayı hemen bir tekne turu ayarladık. Bodrum’un en meşhur 4 koyunu tekne ile gezerken her koyda yarım saat civarında yüzme molası verdik.

Bodrum’un tertemiz koylarında buz gibi denize girerek yüzdük. Bizim tekne turu etkinliğimiz tatilimizin son etkinliğiydi. Bodrum’da son kez denize girdiğimiz etkinlik oldu.